Tuesday, February 8, 2022

V Y латино система за пречистване вода с бидони

https://youtu.be/Y0refedcDnA

Привет и на късмет :) Хайде и аз ще се включа с една публикация, която се надявам да е полезна за хора, които като мен живеят на място без водопровод и отводнителна система. Та, да си кажа ми беше някак неприятно да си мисля за септична яма, да не говорим за цените, които обявяват майсторите за изграждането на качествена такава. (Сега не ми обяснявайте, че може сам да си я направиш - може, ама като си 50кг, само някои работи може сам ;) Не става всичко). Да си дойдем на думата. Мислих, разследвах, сетих се за братята латиноамериканци, които не са никак по-богати от нас, дори напротив. Освен това хората са изобретателни, тъй като често са лишени и от питейна вода. Та там използват подобна система и за пречистване на питейната си вода. Затова взех решение - ще пречиствам поне малко това, което изхвърлям в природата. Решението, обаче, беше оборено от всичко що му се вика майстор. В крайна сметка, намерих човек да ми уйдиса на акъла, дето се вика. Освен това решението е доста по-евтино от готовите пречиствателни системи, а и е лесно за изпълнение, вкючая и за мен... е, все пак ми трябваше някой с инженерна мисъл да помогне, демек аз да му помогна в изграждането де, няма да се лъжем :)

 

Тъй като клипчето е на испански, ще добавя само някои нещица, които не се разбират с гледане:
- първите два бидона са утайници, а другите - преливници;
- ако системата е близо до къщата, може да се сложи в началото и в края (преди тръбата) възвратен клапан;
- на първия бидон се поставя въздушен клапан;
- въздушният клапан е подвижен и от там е добре на месец-два да се добавят и дрожди или ензими;
- системата функциинира и с три бидона, но само ако дренажната тръба е минимум 7-8 метра на ф160;
- идеята в клипчето е с алтернативна тръба, но може да се сложи и дренажна;
- хубаво е около тръбите освен камъни за дренаж, да се сложи и геотекстил, особено ако имате наоколо дървета, респективно корени ;)
Надявам се да съм била полезна!
NB! Това е информативна публикация с идея за помощ при чуденки от тоя тип. Ако започнете много с философии, дайте по-айляк, ще я изтрия, за да не се засягат баш майсторите :D Живи и здрави! :)

No comments:

Post a Comment