Monday, February 14, 2022

ФБ Как се нарежда каменна стена / ограда без пясък цимент и други слепващи

https://www.facebook.com/groups/301115728554447/permalink/343104141022272/?sfnsn=mo&ref=share

Мария Стоева от Карлуково

Здравейте, пиша от Карлуково...
Понякога ми казват, че съм твърде активна във ФБ ... Случва се и да ме питат къде се загуби... Отговорът е - Тренирам ...
- Какво тренираш,... Как тренираш - ???
- Ето така.... Каня се да нареждам отново оградата и изчиствам последните детайли. Ако някой иска да се научи да прави суха зидария - тоест - да нарежда камъни без цимент вар и пясък между тях - знаете как да ме намерите .. Питате за мен в Карлуково, за по прецизно в питането, може да добавите Кон, Коза, Пиленца и Мозайки .... И ме намирате...

Камъните погледнати отстрани се подбират за всеки ред да са еднакво "дебели"за да върви равен реда, на следващият ред се разминават, както тухлите, за да е по стабилно, отвреме на време се слага напречно по някой камък, така че да се вижда и от двете страни на зида.
При напречен разрез на зида, когато се работи с криви камъни, се избира по права страна на камъка за лицето на стената, а камъните се подвеждат не хоризонтално а с наклон навътре и надолу към средата на стената, за да се подпират един друг и да не се пръсне зида. Графиката в дясно в коментарите. Оранжевите стрелки показват посоката.( С дялани камъни е лесно, редят се като тхлички. )
Разстоянията между кривите камъни се запълват с по малки камъни, а ако камъка хлопка се слага подходяща чивийка- тясно камъче като люспичка, което да стабилизира камъка. На теория е това... На практика и на живо е доста по вълнуващо, защото два еднакви камъка няма, и всичко е изумителен триизмерен пъзел.
За да стане здрава оградата се копае още 60- 80 см надолу, в случаят с Карлуково педя и половина, защото отдолу е корава скална плоча.

No comments:

Post a Comment